Le blog de la machine

Posted on

Make way for the makers!

Hello friends! Second episode. There are only 317 of us! If you know anyone who might be interested in the machine, please come and join us!

🔈 Soundtrack 🔈

“I’ve learned all the tricks
All the cranking
To prevent the machine from coming to a standstill one day.

The machine – Holden

🛠 The useless machines of the makers 🛠

After the commercial versions, it’s time for the “indie” versions: there are dozens of different versions of the machine created in their own corners by makers from all over the world.

Here’s a selection.

If you can’t find your favorite machine, feel free to add it to the Discord.

A very agitated version (the third version)

Inspired by Hal 9000 (I don’t understand why it’s in a gym, though)

A classic version (still available buy a few)

Halloween version

Lots of means of expression in this one (a bit like the first)

An “ultimate” version of the first version in Lego

He’s not so much a maker as an artist.

Don’t be afraid to go overboard.

Nuclear power plant control panel version

🎓 A Silly & Useless Machines course 🎓

You’ve watched all the videos and still want more?

Here is Doug L. James ‘ course on useless machines 👇

⚙️ How’s it going otherwise? ⚙️

Yes ! In particular: I’m waiting for a first version of the industrialized electronics, the first design tracks are out (!!!) and the software developed by Paul (in Erlang) is already running on the Paper-Toy version.

I wonder if I won’t be planning a livestream to showcase it all. To be continued!

That’s it! That’s all for today. We’ll see you back here or at the coffee machine.

Have a good week.

Olivier

PS: Thanks Armelle!

Le blog de la machine

Posted on

Place aux makers !

Bonjour les ami.e.s ! Deuxième épisode.  Nous ne sommes que 317 !  Si vous connaissez des gens qui seraient intéressés par la machine, il faut qu’ils viennent nous rejoindre !

🔈 Bande-son 🔈

J’ai appris toutes les ficelles
Tous les coups de manivelle
Pour éviter qu’un jour la machine s’arrête.” 

La machine – Holden

🛠 Les machines inutiles des makers 🛠

Après les versions commerciales, place aux “indés” : il y a des dizaines de versions différentes de la machine créées dans leur coin par des makers de tous les pays. 

En voici une sélection.

Si vous ne trouvez pas votre machine préférée, n’hésitez pas à l’ajouter sur le Discord.

Une version très agitée (la troisième version)

Inspirée par Hal 9000 (je ne comprends pas pourquoi c’est dans un gymnase cela dit)

Une version classique (on peut encore en acheter quelques-unes)

Version Halloween

Beaucoup de moyens d’expression dans celle-ci (un peu comme la première)

Une version “ultime” de la première version en Lego

Là ce n’est pas vraiment un maker, plutôt un artiste.

Ne pas hésiter à faire dans la démesure.

Version panneau de contrôle de centrale nucléaire

🎓 Un cours sur les “Silly & Useless Machines” 🎓

Vous avez regardé toutes les vidéos et vous en voulez encore ?

Voici le cours de Doug L. James sur les machines inutiles 👇

⚙️ Et ça avance sinon ? ⚙️

Oui ! Notamment : J’attends une première version de l’électronique industrialisée, les premières pistes de design sont sorties (!!!) et le logiciel développé par Paul (en Erlang) fonctionne déjà sur la version Paper-Toy.

Je me demande si je ne vais pas prévoir un livestream pour présenter tout cela. À suivre !

Voilà ! C’est tout pour aujourd’hui. On se retrouve ici très vite ou à la machine à café.

Bonne semaine.

Olivier

PS : Merci Armelle !